Katarzyna Cejmer-Jankowska

Absolwentka polonistyki i logopedii na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowych studiów Kształcenia Głosu i Mowy w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

Doświadczenie zawodowe zbierała m.in.: w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym „Domek Przedszkolaka”, gdzie pracowała z dziećmi z Zespołem Downa, autyzmem oraz alalią. Obecnie pracuje w Szkole Podstawowej Stołecznego Towarzystwa Oświatowego im. W. Grabskiego, gdzie prowadzi terapię logopedyczną dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Od 2009 roku związana ze stowarzyszeniem Drohiczyńskie Warsztaty Muzyki Liturgicznej, w którym zajmuje się organizacją warsztatów, prowadzeniem sekcji głosowej, zajęciami z dykcji. Prowadziła także warsztaty z kultury języka z młodzieżą ponadgimnazjalną.

Wśród jej zainteresowań znajduje się wspieranie rozwoju mowy najmłodszych pacjentów, także tych z zaburzeniami rozwojowymi, jak również praca nad właściwą emisją głosu, zagadnienia z zakresu kultury języka i dykcja. Brała udział w licznych szkoleniach m.in.: „Wspomaganie rozwoju mowy osób z autyzmem”, „Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy”, „Terapia neurobiologiczna dla początkujących”, „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”, „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych”. Uczestniczyła także w szkoleniach z zakresu nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną opracowaną przez prof. Jagodę Cieszyńską. Była także uczestniczką warsztatów „Głos w przestrzeni”.

Jest pasjonatką języka polskiego, trekkingu górskiego i śpiewu. W wolnych chwilach pochłania książki i czekoladę. Wieczorami wycina tony papieru, by w czarodziejski sposób zmieniły się w szalone pomoce logopedyczne.