Katarzyna Śmiecińska

Katarzyna Śmiecińska – logopeda, pedagog specjalny, terapeuta wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej (pedagogika specjalna, logopedia),

Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (logopedia ogólna i kliniczna),

Akademii Pedagogiki Specjalnej- studia podyplomowe „Wczesna Interwencja- Pomoc Dziecku i Rodzinie- w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz opieki nad małym dzieckiem.”

Doświadczenie zdobyła na praktykach pedagogicznych, logopedycznych w poradni psychologiczno-pedagogicznej, szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz szpitalach na Oddziałach Noworodkowych, Terapii i Rehabilitacji Neurologicznej i Otolaryngologii.

Wciąż dąży do poszerzania swojej wiedzy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych, robiąc staże (terapia dzieci i młodzieży z autyzmem w ASAN Centrum Wspomagania Rozwoju, Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej) oraz biorąc udział w różnych szkoleniach, warsztatach i konferencjach naukowych, np. CAPD– Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego,  Wczesna Interwencja Logopedyczna dziecka z dysfunkcją neuromotoryczną,  Wczesna Interwencja, Wczesne Wspomaganie Rozwoju- wsparciem dziecka i rodziny,  Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji.”

Ukończone kursy, szkolenia, warsztaty:

  • Metoda werbo-tonalna (I stopień)
  • Terapia Ręki
  • Move to learn – Ruch dla uczenia się
  • Metoda audytywno- werbalna w rehabilitacji dzieci z wadą słuchu
  • Senso Paka- program stymulacji rozwoju dziecka z poważnymi zaburzeniami neurologicznymi
  • Metody badań słuchu oraz interpretacja na potrzeby dalszego postępowania terapeutycznego
  • Język migowy (I stopień)
  • Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia
  • Autyzm- szkolenie podstawowe
  • Stymulacja rozwoju dziecka z niepełnosprawnością w zabawie
  • Zabawy z chustą i tunelem animacyjnym
  • Piosenkowe zabawianki
  • Dziecko nadpobudliwe ruchowo
  • Małe dziecko- poznanie w zabawie. Poznanie, autonomia, kreatywność, radość w uczeniu
  • Masaż logopedyczny wnętrza jamy ustnej- od podstaw
  • Nowoczesne techniki wspomagające pracę z twarzą w terapii logopedycznej
  • Stymulowanie rozwoju dziecka z dysfunkcją neuromotoryczną w odniesieniu do poznania polisensorycznego

Poza pracą Kasia ceni sobie podróże „małe i duże”, długie spacery i taniec- zumbę.

W pracy uwielbia bawić się z dziećmi tworząc różne nietypowe gry logopedyczne.

Na co dzień kieruje się zasadą:
„Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”