Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

Dedykowane są uczniom z trudnościami rozwojowymi:

  • z zaburzeniami rozwojowymi
  • niesłyszący i niedosłyszący
  • niewidzący i niedowidzący
  • niepełnosprawny ruchowo
  • niepełnosprawni intelektualnie
  • ze spektrum autyzmu
  • z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
  • z chorobami przewlekłymi,
  • z zaburzeniami psychicznymi oraz niedostosowanych społecznie
  • z odchyleniami rozwojowymi (z inteligencją niższą niż przeciętna)
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (z dysleksją, dysgrafią,  dysortografią, dyskalkulią).

Cel takich zajęć to skorygowanie nieprawidłowych wzorców funkcjonowania i skompensowanie deficytów rozwojowych.

Prowadzone są przez pedagoga specjalnego posiadającego odpowiednie kwalifikacje.

Czas trwania zajęć to 45 minut.

W czasie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych usprawnia się następujące obszary

  • funkcje percepcyjno- motoryczne.
  • koordynację wzrokowo-ruchową.
  • percepcję słuchową.
  • orientację przestrzenną.
  • umiejętność klasyfikowania, porównywania przedmiotów.
  • umiejętności rozwiązywania zadań z treścią.
  • myślenie i umiejętności matematyczne.
  • aktywizacja lewej i prawej półkuli
  • orientację kierunkową na płaszczyźnie – figury geometryczne.
  • umiejętności mające na celu zorientowanie się w czasie, przestrzeni.
  • sprawność manualną i grafomotoryczną.
  • Doskonalą technikę czytania i pisania.

Nie możesz kopiować zawartości tej strony