Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Dedykowane są uczniom z trudnościami rozwojowymi:
- z zaburzeniami rozwojowymi
- niesłyszący i niedosłyszący
- niewidzący i niedowidzący
- niepełnosprawny ruchowo
- niepełnosprawni intelektualnie
- ze spektrum autyzmu
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
- z chorobami przewlekłymi,
- z zaburzeniami psychicznymi oraz niedostosowanych społecznie
- z odchyleniami rozwojowymi (z inteligencją niższą niż przeciętna)
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią).
Cel takich zajęć to skorygowanie nieprawidłowych wzorców funkcjonowania i skompensowanie deficytów rozwojowych.
Prowadzone są przez pedagoga specjalnego posiadającego odpowiednie kwalifikacje.
Czas trwania zajęć to 45 minut.
W czasie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych usprawnia się następujące obszary
- funkcje percepcyjno- motoryczne.
- koordynację wzrokowo-ruchową.
- percepcję słuchową.
- orientację przestrzenną.
- umiejętność klasyfikowania, porównywania przedmiotów.
- umiejętności rozwiązywania zadań z treścią.
- myślenie i umiejętności matematyczne.
- aktywizacja lewej i prawej półkuli
- orientację kierunkową na płaszczyźnie – figury geometryczne.
- umiejętności mające na celu zorientowanie się w czasie, przestrzeni.
- sprawność manualną i grafomotoryczną.
- Doskonalą technikę czytania i pisania.